دلیل استفاده از اپلیکیشن های موبایل چیست؟ | بلاگ

دلیل استفاده از اپلیکیشن های موبایل چیست؟

ساخت وبلاگ
دلیل استفاده از اپلیکیشن های موبایل چیست؟

امروزه تکنولوژی موبایل، نحوه ی تعامل با کاربران نهایی و مصرف کنندگان را به چالش کشیده است، فرقی نمی کند که کاربر نهایی، مشتری، کارمند، همکار و یا حتی یک سرویس باشد. کاربران، برای دسترسی آسان و سریع به اطلاعات، اپلیکیشن ها را به وبسایت ها ترجیح می دهند. در اینجا، اهمیت استفاده از اپلیکیشن ها در کسب و کار و سودآوری از طریق آن را برای شما بیان می کنیم.

توسعه اپلیکیشن های موبایل


برخی از عواملی كه رويكرد استفاده از اپلیکیشن را توسعه داده است:

1. تعاملات عمیق با مشتریان:

با رشد روز افزون تکنولوژی در موبایل، حجم معاملات شرکت ها، از به روز رسانی وضعیت شرکت ها بر اساس نیاز بازار و مشتریان، تا دانلود محتواهای سایت ها و همکاری و تعامل متقابل، به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. حتی زمانی که کاربران در تعطیلات و یا در دفتر کار خود باشند، می توانند از طریق اپلیکیشن ها، با کسب و کار شما ارتباط و تعامل بگیرند. به غیر از این، با استفاده از سامانه های مثل موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، کسب و کارها می توانند به اطلاعات کاربران هدف خود دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را بر اساس نیاز کاربر، شخصی سازی کنند، تا آن ها را به روش مؤثرتری به سمت خود جذب نمایند. چنین برنامه هایی می توانند اپلیکیشن های سفر، اپلیکیشن های فروشگاهی، اپلیکیشن های بانک داری و غیره باشند.

2. ذخیره سازی کلان داده ها:

اپلیکیشن های موبایل می توانند اطلاعات، خواسته ها و نیازهای مشتریان را به صورت اتوماتیک و هوشمندانه دریافت و ذخیره نمایند. که در نهایت می تواند به ارائه محتوا و اطلاعات شخصی شده مربوط به کاربران کمک کند. اپلیکیشن های موبایلی می توانند سازمان ها را از روند آهسته و کند جمع آوری اطلاعات کاربران و تجزیه تحلیل آن ها، نجات دهند.

3. خدمات و فروش بهتر:

یکی از بهترین نمونه ها می تواند سایت آمازون باشد، آن ها مخاطبان مورد نظر خود را تجزیه و تحلیل کرده و خدماتی را ارائه می دهند که کاربران به دنبال آن هستند. بسیار مهم و ضروری است که یک اپلیکیشن اختصاص و حرفه ای برای کسب و کار خود طراحی نمایید، و با درک بهتر خواسته ها و نیاز های مشتریان، اطلاعات مفید و کاربردی در اپلیکیشن ها قرار دهید. در این صورت، کسب و کار شما با ارائه دادن خدمات مؤثر و مورد نیاز مشتریان، میزان فروش و درآمدشان به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

برخی از امکانات قابل ارائه در اپلیکیشن های موبایل:

خدمات تعاملی موبایلی: این بخش شامل درک نیاز و خواسته‌ی مشتری، ایجاد وایرفریم ها (نقشه ساخت یا بلوپرینت برای رابط و تجربه کاربری)، طراحی رابط کاربری (رابط کاربری پیکسل پرفکت) و توسعه رابط کاربری (ترجمه "ماک آپ ها" به رابط کاربری کارکردی) می باشد.

خدمات توسعه اپلیکیشن های موبایل: این خدمات شامل توسعه برنامه های بومی و ترکیبی برای دستگاه های آی‌اواس و آندروید می باشد. همچنین شامل یکپارچه سازی ای پی آی ها (API)، برای اتصال به سیستم پشتیبانی سازمان ها می باشد.

خدمات مدیریتی موبایل و اپلیکیشن های موبایلی: راه اندازی اپلیکیشن موبایل در فروشگاه ها، می تواند برای کسب و کارهای کوچک و متوسط دشوار باشد. خدمات ما، شامل نصب برنامه ها در فروشگاه ها و ارائه خدمات و پشتیبانی پس از فروش می باشد. (حساب کاربری توسعه دهنده در اپ استور یا گوگل پلی، ارسال برنامه، میزبانی آن، نوتیفیکیشن های منظم، تعامل و مشارکت، پشتیبانی پس از فروش، رفع اشکالات جزئی، سازگاری با سیستم عامل های جدید و غیره)

ما اپلیکیشن ها را در دامنه های کاربردی زیر توسعه داده ایم:

1. ارسال نوتیفیکیشن (هشدار و اعلان): این یکی از ویژگی های اصلی هر برنامه و اپلیکیشن موبایل می باشد. نوتیفیکیشن ها یک راه برای ارسال پیام یا اطلاع رسانی، بدون باز کردن اپلیکیشن می باشد. ارسال نوتیفیکیشن ها نسبت به ارسال ایمیل، آسان تر و سریعتر می باشد.

2. یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی: امروزه بیش از 80% از افراد، اشتراک گذاری محتواها، عکس ها و یا هر گونه اطلاعات در پلتفرم هایی مانند تلگرام، فیس بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام را می پسندند. اگرچه ما این ای پی آی ها را در برنامه های وب اجرا کردیم، اما یکپارچه سازی اپلیکیشن های موبایل با شبکه های اجتماعی، برای کاربران باید به گونه ای باشد که تولید کنندگان و کاربران، مایل باشند که محتواها را در آن ها به اشتراک گذارند.

3. پرداخت اینترنتی با موبایل: اکثر اپلیکیشن های توسعه یافته، برای تجارت الکترونیک و خدمات مبتنی و مرتبط با پرداخت به وسیله تلفن همراه می باشند.کاربران از طریق اپلیکیشن های موبایل، راحت تر می توانند به جای پرداخت نقدی و یا استفاده از وب سایت، اقدام نمایند. ما امکان پرداخت را در اپلیکیشن های موبایلی یکپارچه سازی کرده ایم و برنامه های فروشگاه های اینترنتی، در تلفن های همراه می تواند به راحتی یکپارچه و سفارشی سازی گردد.

4. موقعیت جغرافیایی و نقشه های گوگل: از ویژگی های رایج استفاده شده، جی پی اس (GPS) می باشد که به وسیله آن، می توانید موقعیت مکانی خود را به سایر کاربران گزارش دهید. GPS ها معمولا در اپلیکیشن های درخواست تاکسی، و یا اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا قرار می گیرند. با استفاده از این روش، ما نقشه گوگل را برای اپلیکیشن کابران اجرا کردیم، تا بتوانند موقعیت یکدیگر را ردیابی کرده و امر خدمات رسانی را سرعت بخشند.

5. پیام رسانی: این قابلیت، تماس و ارتباط کاربران را با یکدیگر امکان پذیر می سازد. این قابلیت، قابل اجرا برای اپلیکیشن های سفر و گردشگری می باشد، و کاربران می توانند برنامه سفر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از طریق پیام با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

6. کشف و شناسایی چهره: این یکی از تکنولوژی های آینده است. برای شروع، می توان به سیستم مدیریت حضور و غیاب در اپلیکیشن ها و شناسایی چهره اشاره کرد.

7. پخش زنده: این ماژول در اپلیکیشن های تلفن های همراه می تواند مدیریت و مشاهده پخش زنده را سامان دهی نماید.

8. رابط کاربری گرافیکی: رابط کاربری اپلیکیشن راحت و ساده، ویژگی اصلی برای هر اپلیکیشن موبایلی موفق است. دستیابی به این مهم دشوار است، اما کلید حفظ مشتریان شما می باشد. با توجه به این ویژگی، مشتریان می توانند فعالیت هایشان را با سهولت انجام دهند.

9. پشتیبانی و به روزرسانی: برای ایجاد برنامه های تأثیرگذار در دراز مدت، مشتریان به پشتیبانی مؤثر و مداوم نیاز دارند.

علم و فناوری و اینترنت و کامپیوتر و ......
ما را در سایت علم و فناوری و اینترنت و کامپیوتر و ... دنبال می کنید

نویسنده : نازنین کریمی وند بازدید : 311 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 8:22